Sabtu, 11 Jun 2016

Penyuntingan dan Montage Penilaian - 18 Mei - BAFI105

Rabu 18 Mei 2016 Editing dan Montage Dan Paolantinio Ditulis penilaian - Spring untuk Life Untuk modul "Mengedit dan Montage" saya, saya merancang untuk membuat montaj yg mempergunakan gaya suara dan berirama, yang akan menggambarkan pelbagai unsur-unsur yang berbeza flora dan fauna sepanjang musim musim bunga . Saya mahu untuk menangkap warna-warna musim bunga yang mulia untuk membuat mata sekeping saya menangkap, apabila disunting bersama-sama saya berharap ia membuatkan penonton berasa gembira dan mengagumi alam semula jadi banyak lagi melalui warna Psychedelic terang. Pada mulanya saya mempunyai idea untuk editing rakaman saya dalam kamera menggunakan pergerakan kamera sebagai peralihan, shake pudar dan kuali untuk melangkau di antara tembakan. Saya terpaksa melakukan sesuatu pada mengedit cara ini tetapi saya tidak suka, saya merasakan seperti mengambil perlu dibuat lagi untuk mencerminkan musim musim bunga, atau masa yang diambil untuk alam semula jadi untuk berubah. Kajian montaj soviet yang saya dijalankan melalui filem yang sedia ada dan pembentangan kumpulan itu membuat saya berfikir tentang kepentingan menganalisis cara bahawa tembakan boleh dilihat. Saya berfikir tentang mengambil semua teknik dan pergerakan kamera seperti panjang mengambil, kuali, miring, zum masuk / keluar secara manual menggunakan ini dengan berkesan untuk menangkap sudut yang berbeza landskap, memberi tumpuan kepada bagaimana hidupan liar dan alam semula jadi berinteraksi dengan persekitaran mereka. Ini membawa kepada idea saya mengulangi beberapa klip, saya berasa seperti ini akan meningkatkan persepsi untuk penonton bukan hanya menunjukkan klip sekali. Saya gembira dengan cara saya ditangani edit; cara yang saya ditukar nama kepada klip sebelum mereka telah diimport ke Premiere Pro (apa-apa yang tersesat). Pucuk berlaku awal pagi dan lewat petang. Mereka merupakan satu kejayaan besar, terutamanya suka mengambil masa panjang pada akhir edit saya yang menggambarkan matahari terbenam, mengambil ke atas Dartmoor, kamera secara berterusan zum keluar, memberi rasa masa yang berlalu, kita mendapati diri kita menonton langit kerana ia diturunkan lebih dan lebih, bingkai oleh bingkai (dipercepatkan klip di pos). Mencari muzik untuk sekeping saya bukan satu tugas yang mudah, dalam jumlah saya mesti telah mencipta 3 suntingan yang berbeza daripada projek yang sama tetapi dengan 3 lagu yang berbeza untuk trek sokongan . Saya memilih untuk menggunakan "Silent Partner" kerana saya merasakan seperti muzik adalah banyak yang lebih yakin, kadar sesuai pergerakan alam semula jadi, saya dapat mengedit mengikut rentak untuk membantu membina tergantung dan ketegangan untuk tembakan di mana anak-anak domba kepala beserta punggung, pandanglah ke arah satu sama lain dan juga pelbagai tembakan lain. Mendengar banyak trek muzik yang berbeza pada masa itu, ini membuat saya berfikir tentang kemungkinan mempercepatkan klip up, memperlahankan mereka ke bawah, memberi tumpuan dalam dan keluar, idea-idea ini datang dari jalan yang filem gelombang baru Perancis "Breathless" ditembak, ia adalah dalam hitam dan putih, terdiri daripada pantas klip montaj, lama mengambil dan pelbagai jenis pergerakan kamera tidak seperti filem seperti "orang dengan kamera filem" di mana kamera itu tetap ke titik tertentu, bertindak hampir sama seperti jenis yang kamera pengawasan untuk menangkap tindakan dan pergerakan di hadapan lensa. Walau bagaimanapun, dengan mengambil teknik ini ke dalam akaun, saya mahu menarik diri daripada hitam dan putih, seperti yang saya mahu menyimpan warna-warna terang yang indah alam semula jadi untuk menjadikan karya saya kedua-dua yang menarik perhatian dan memberi perasaan yang gembira dan tenang bagi kedua-dua rakaman dan penonton .idea di sebalik shake kamera adalah bahawa saya mahu menjadikan ia merasa seolah-olah masa telah berlalu, gelaran saya sudah tentu adalah "Spring untuk Life" dan saya telah mewujudkan melompat dengan kamera untuk mewujudkan jangkaan untuk penonton, membuat imej menonjol dan mendapatkan penonton berfikir tentang mengapa saya telah melakukannya. Walau bagaimanapun, selepas tutorial saya dengan Dan saya membuat banyak perubahan ke arah shake pada akhir filem saya, saya lebih gembira dengan rupa tembakan apabila mereka telah diselaraskan dan diasah menggunakan pembetulan warna, hanya sangat sedikit untuk meningkatkan tepi mata pelajaran saya. Ke arah tengah-tengah saya meletakkan beberapa tembakan kamera bergerak sehingga ia terlihat kambing bayi di atas bukit. Idea ini datang daripada "Orang dengan kamera filem", idea kamera memancar ke bahagian atas tripod, penggambaran dari sudut penonton pandangan (Kino-mata), memikirkan cara kita melihat pergerakan di alam semula jadi setiap hari . idea warna dan nada untuk sekeping saya adalah bahawa saya mahu ia menjadi hijau terang, membuat sifat menonjol, seolah-olah mereka satu titik yang membimbangkan, seperti poster kempen. Saya berfikir bahawa saya mencapai ini dengan mengedit semula akhir filem saya beberapa kali untuk menjadikannya sebagai terang yang mungkin, oren cerah dengan matahari terbenam cantik. The blurriness arah tembakan dikaitkan ke dalam idea bahawa ramai orang mengambil sifat untuk diberikan, tetapi blurriness membuat klip menonjol dan mengulangi klip beberapa kali lebih bertujuan untuk mengubah persepsi rakyat terhadap imej di hadapan mereka. Jika saya adalah untuk membuat projek ini sekali lagi saya berfikir bahawa saya akan mempunyai untuk menembak rakaman saya di lokasi yang berbeza, saya akan menggunakan kamera yang berbeza, mungkin sekeping tambahan peralatan seperti pelantar ara untuk bergerak kepada-Ku, dapatkan beberapa tembakan POV funky, membuat naratif lebih seperti perjalanan untuk melihat alam semula jadi. Saya telah memikirkan sepenuhnya menterbalikkan idea saya, menembak musim lain seperti musim sejuk melalui salji dan kabus. Sebaliknya mempunyai warna-warna terang untuk membuat penonton berasa panas dan tenang, saya akan menggunakan warna biru dan putih membuat penonton berasa sejuk, beku, boleh menghantar demam ke bawah duri mereka. Saya ingin meneroka lebih banyak dengan penggunaan lama mengambil dan bagaimana saya boleh mengedit dua atau lebih imej bersama-sama untuk memberikan rasa yang berbeza, teknik seperti saling bertindih. Secara keseluruhan saya benar-benar menikmati modul ini dan saya amat gembira dengan produk akhir saya. Di sini adalah pautan ke semua posting blog dengan label Editing dan dengan Movie Kamera, dir oleh Dziga Vertov (Eureka Entertainment), 1929. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan